Witamina C a odporność

Witamina C jest bardzo ważną witaminą dla naszego organizmu. Bez niej nie jesteśmy normalnie funkcjonować. Witaminę C (kwas askorbinowy), pozyskujemy wraz z pożywieniem i bardzo trudną tę witaminę przedawkować, ponieważ ją wydalamy z moczem. Żeby nie mieć niedoborów tej witaminy, powinniśmy codziennie jeść świeże owoce i warzywa. Możemy je także zmiksować, zblendować, lub za pomocą wyciskarki wycisnąć z owoców i warzyw sok, który należy wypić od razu po przygotowaniu. Witamina C ma także swoje zastosowanie w kosmetyce. Na rynku dostępne są kremy, sera, maseczki i toniki z witaminą C. Regularne, systematyczne stosowanie tych produktów rozjaśni skórę, przebarwienia, a nawet piegi. Witamina C zawarta w kosmetykach chroni skórę przed starzeniem.

Witamina C a infekcje

Witamina C naprawdę wzmacnia odporność naszego organizmu i chroni przed różnymi chorobami. Każdy kto codziennie przyjmujące odpowiednią dawkę witaminy C w postaci świeżych owoców i warzyw może zapomnieć o chorobach i wirusach. W okresie jesienno – zimowym zapotrzebowanie na tę witaminę wzrasta, ponieważ jesteśmy bardziej narażeni na różnego rodzaju infekcje i choroby. Osoby które w trakcie choroby zwiększają dawkę witaminy C, szybciej zdrowieją.

Gdzie szukać witaminy C?

Najwięcej witaminy C znajdziemy w świeżych warzywach i owocach. Powinny one stanowić 2/3 naszego codziennego jadłospisu. Nie ma nic lepszego od koktajlu, lub soku ze świeżych owoców i warzyw. Duże dawki witaminy C znajdziemy w: papryce żółtej, czerwonej, zielonej i pomarańczowej, w burakach, szczawiu, cytrynie, pomidorach, ziemniakach, fasolce szparagowej, porzeczce czerwonej, porzeczce czarnej, porzeczce białej, w malinach, czereśniach, wiśniach, kalarepie, buraki, w kiszonej kapuście, w kiszonych burakach, w kiszonych ogórkach, w natce pietruszki, w selerze, kalarepie, szpinaku, brukselce, w ananasie, w grejpfrucie, truskawkach, malinach, w mandarynkach, w jabłkach, arbuzie, limonkach i białej kapuście.

Niedobór witaminy C

Witaminę C trudno przedawkować, ale jej niedobór, może doprowadzić do poważnych chorób, oraz osłabienia całego organizmu.

Czym objawia się niedobór witaminy C:

bólem stawów,

bólem mięśni,

częstym bólem głowy,

sennością,

złym stanem fizycznym i psychicznym,

huśtawką nastroju,

brakiem apetytu,

utratą wagi,

człowiek jest osowiały,

oparzenia, owrzodzenia i różnego rodzaju urazy trudno się goją,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *